Cusco & Huakachina - Reisverslag uit Lima, Peru van Julia Alkemade - WaarBenJij.nu Cusco & Huakachina - Reisverslag uit Lima, Peru van Julia Alkemade - WaarBenJij.nu

Cusco & Huakachina

Door: juliaalkemade

Blijf op de hoogte en volg Julia

31 Mei 2012 | Peru, Lima

Hola Peru,

Wat een verschil met Bolivia, NOT! Alles is hetzelfde haha. De busrit was weer een groot feest met de verkoop van koeienvlees wat vers werd afgesneden aan de voorkant van de bus (en wij zaten natuurlijk op rij 3) dus we konden alles meemaken. We kwamen 's avonds laat in Cusco (Loki hostel) en zijn meteen gaan slapen. De volgende dag kwam een vriendinnetje van Lot ook aan en daarna hebben we de Inca Jungle Trek van 4 dagen geboekt. OMG wat een avontuur. Het was super zwaar maar achteraf super gaaf!

We begonnen met de wekker om 5.30 en moesten om 6.20 klaarstaan voor de bus. We hebben een heel stuk gereden en zijn daarna met mountainbikes afgezet op een berg. We hebben met een groep van 18 naar beneden geracet en 's middags stond het raften te wachten. Het was echt heel gaaf, een mega wilde rivier en met 6 man in de raft gingen we door de stroming. Na het raften stond ons een hiking te wachten van 40 minuten. Dit was echt een HELL! Met zweet op het voorhoofd en hijgende mensen kwamen we eindelijk aan bij de community waar we aten en sliepen.

Dag 2 was eigenlijk de rustigste dag volgens onze reisleider, nou NO WAY! We moesten 7 uur lopen in totaal en liepen een deel van de Inca trail, berg op en af, door de bloemen heen maar met een super mooi uitzicht over de rivier en de trail. Na 4 uur lopen langs de rivier kwamen we uit bij de Hot Springs waar we heerlijk konden relaxen in het warme water. 's Avonds werden hadden we dinner bij een restaurant en daarna mochten we even uitgaan, maar dat werd niks natuurlijk.

Dag 3 begon vrij gerelaxed. We mochten om 10 uur ontbijten en daarna gingen we door naar de ZIP-line. Tuigjes om, helm op en weer een hike van 20 minuten naar boven. Van dat lopen werden we nu wel moe maar anders kwam je niet boven. Eindelijk boven aangekomen werden we om de beurt vastgemaakt aan de lijn (in totaal 6) en gleden we naar beneden met gemiddeld 65 km/u. Een hele chille ochtend dus maar 's middags was het weer tijd voor de wandel. Langs het spoor van PeruRail moesten we naar Aquas Calientes lopen. Dit is het stadje dat het dichts bij Machu Picchu ligt en natuurlijk zo toeristisch als het maar kan, is. Dit was ook weer een tocht waar geen einde aan kwam en zeker ook erg frustrerend als er 4 keer een trein langskomt die daar ook heengaat. Maar we hebben het gedaan en dat allemaal voor de Machu Picchu.

Dag 4! THE DAY, we gingen de Machu Picchu bezoeken. Om 5 uur stond de wekker en om 6 uur bracht de bus ons naar boven. Het werd sterk afgeraden door onze gids om te gaan lopen, want het was een klim van 1,5 a 2 uur. Ok, wij hebben ons laten kennen en toch de bus genomen. Rest van de groep kwam bezweet aan na 2 uur hiken. In het park hebben we uitleg gekregen van onze gids en een hele tour gemaakt door de Machu Picchu waar inderdaad wat trapjes en hellinkjes zaten maar dat was niks vergeleken de 3 dagen ervoor. Het was heel gaaf om te zien en zeker met de zonsopgang. Om 10 uur waren we alweer klaar en moesten we ons vermaken in Aquas Calientes tot 5 uur 's middags. Daarna de trein terug naar Cusco en konden we weer in ons heerlijke hostel bijkomen. NEE! We hebben meteen de laatse avond van vriendinnetje van Lot gevierd en de volgende dag maar eens een bed gezocht. Het was zeker de moeite waard!

De laatste dagen waren vooral rustig en souveniers kopen toen opeens Lot hele dikke voeten kreeg. De dokter moest erbijkomen en de volgende dag zaten we in het ziekenhuis. Lot in haar mooiste pakje in een bed met antibiotica aan het infuus. De hele dag hebben Sophie en ik haar verwend en met een mega flatscreen aan de muur hebben we heerlijk een film gekeken. De volgende ochtend mocht ze weer naar ons hostel en hebben we 's avonds de bus naar Ica genomen. Vanuit Ica hebben we de taxi gepakt naar Huakachina wat midden in de zandbergen ligt.

We hebben onze spullen gedropt en meteen ons aangemeld voor het sandboarden en de sandbuggie die middag. OMG wat was dat weer een super gaaf ding om te doen. We reden met de buggie alle kanten op, we gingen keihard over de duinen heen en vlogen in de lucht. Tussendoor stopten we om te sandboarden en dat lukte aardig, al zit je helemaal onder het zand. Daarna een heerlijke douche en vervolgens ons bedje in. De volgende dag hebben we de bus genomen naar Lima en daar zitten we nu tot maandag. Maandag vlieg ik terug naar BA en Lot naar Nederland.

Ik heb nog een weekje om te genieten in BA en dan zit de reis er alweer op helaas. Ik laat jullie nog een laatste berichtje lezen als ik terug ben in BA.

xx

• 01 Juni 2012 - 11:14

Rudy:

Wat een verhalen allemaal....helemaal gaaf.
    Hier kabbelt de sleur rustig door en maken we ons op voor de verhuizing.

xx

• 01 Juni 2012 - 12:13

Renee:

Wat super gaaf Juul!!!!!

• 03 Juni 2012 - 15:48

Julia Alkemade:

Ik kom jullie waarschijnlijk nog even helpen als ik terug ben. Kijken of er nog een gaatje te prikken valt!