Death Road & Titicacameer in Bolivia - Reisverslag uit Lima, Peru van Julia Alkemade - WaarBenJij.nu Death Road & Titicacameer in Bolivia - Reisverslag uit Lima, Peru van Julia Alkemade - WaarBenJij.nu

Death Road & Titicacameer in Bolivia

Door: juliaalkemade

Blijf op de hoogte en volg Julia

31 Mei 2012 | Peru, Lima

Woow het is alweer 3 weken geleden dat ik jullie heb laten weten dat het allemaal goed gaat. In La paz hebben we nog de Death Road gefietst. Echt super gaaf was dat. We gingen met een busje door de bergen en het eerste stuk hebben we geraced over het asfalt. Daarna kwam het echte werk. We fietsten over hobbelige stenen en met trillende armen hebben we er 3 uur over gedaan om beneden te komen. De kramp sloeg toe na de lunch en de spieren waren keihard toen we terug waren in het hostel. Een hele vette tocht maar je moet er wat voor overhebben. De laatste dagen hebben we souveniers gekocht en een beetje door de stad gelopen.

Toen was het tijd voor Copacabana. Vanuit La Paz met de bus op een boot over het water. Copacabana ligt aan het Titicacameer wat bekend staat om het hoogste grootste meer in de wereld met daarin Isla del Sol (met de famous Incastairs) en Isla de la Luna. Copacabana is een heel klein dorpje aan het meer met eetstalletjes van nr 1 tot nr 15 die allemaal 'Trucha' (forel met citroen/knoflook en van alles wat je wil) verkopen. We hebben daar heerlijk in de zon gegeten. De volgende dag hebben we een dagtour gemaakt naar de eilanden in het meer. We voeren 1,5 uur naar Isla de la Luna en hebben de tempel gezien, in de zon gelegen en toen was het uur alweer om. Daarna door naar Isla del Sol waar al helemaal niks te doen was. We hebben natuurlijk de Incastairs gelopen (wat een wandeling) en een beetje op het eiland gezeten.

We konden ons weer opmaken voor een busrit naar Peru om onze reis voort te zetten in Cusco.

Chau chau

• 01 Juni 2012 - 11:11

Rudy:

J leeft nog. En t blijft maar gaaf. We zijn echt niet jaloers.