Bolivia, ONVOORSPELBAAR - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Julia Alkemade - WaarBenJij.nu Bolivia, ONVOORSPELBAAR - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Julia Alkemade - WaarBenJij.nu

Bolivia, ONVOORSPELBAAR

Door: juliaalkemade

Blijf op de hoogte en volg Julia

10 Mei 2012 | Bolivia, La Paz

Hola chicos,

We hebben weer wat avonturen meegemaakt en ook niet zomaar een paar. Maar gelukkig zijn we er nog en hebben we het nog steeds helemaal naar ons zin. Om te beginnen met Sucre.

De busreis naar Sucre verliep heel soepel en we kwamen aan op zaterdag. We hebben wat gegeten en daarna zijn we naar Florin Cafe gegaan (Nederlands). Zondag zouden we naar de markt gaan van Tarabuco maar helaas hebben we die niet kunnen halen. We zijn heerlijk gaan lunchen bij Abis Cafe (Antwerpse eigenaar) en konden heerlijk normaal eten. Daarna hebben we over de ´Mercado Central de Sucre´ gelopen waar het vlees aan haken hing, mega groente- en fruitkramen en smoothiekraampjes.

Maandag hebben we heerlijk in onze korte broek gelopen en genoten van het mooie en warme weer. Om 12 uur was Liselot jarig en dat moest natuurlijk gevierd worden. In Cafe Amsterdam hebben we een drankje gedronken en de volgende dag natuurlijk een stuk taart.

Deze dagen begon het al een beetje mis te gaan. Door de stakingen van doktoren en de bekende BLOQUEAR van het openbaar vervoer zouden we eigenlijk tot vrijdag moeten blijven. Maar op de dag dat je je kaartje koopt voor de volgende dag, kan je opeens wel die dag gaan (gelukkig maar!) Alle straten waren geblokkeerd met bussen en niemand kon maar ergens rijden. We konden dus toch naar La Paz en hebben dat hebben we geweten ook.

Om 8 uur ´s avonds vertrok de bus richting La Paz. We hadden een camastoel en konden dus heerlijk overnachten voor 14 uur, dit dachten we. Om 11 uur stonden we namelijk stil bij Potosi (pas 3 uur gereden). Het was al wat frisser in de bus maar we hadden een kleedje gekregen dus dat moest goedkomen. Nou NEE! We hebben tot 7 uur ´s ochtends op dezelfde plek gestaan. Slapen? Ook niet gelukt, het was zooo koud! Het was wel -10. De buschauffeur wilde niet terugkeren want hij kreeg daar geen geld voor, alle andere Bolivianen boos natuurlijk en een grote chaos. Er liepen Bolivianen in en uit de bus en we hadden het zoo koud. Tenen vroren eraf, we wilden alleen maar naar huis en we dachten dat onze backpacks zouden worden gejat. Om 7 uur werden we gewekt met het bericht dat aan de andere kant van de blokkade ook een bus was van dezelfde maatschappij die naar Sucre ging en ook niet verder kon. We hebben van bus gewisseld en na 3 km lopen naar de andere kant van het blok konden we eindelijk onze rit afmaken. Woensdagavond kwamen we dus in La Paz aan en hebben we heerlijk geslapen in een warm bedje na een hete douche.

Nu is het in hier in La Paz ook een chaos want er rijden geen bussen en overal hoor je vuurwerk. Dit is nou Bolivia!!

Chau xx

• 11 Mei 2012 - 08:20

Rudolfo:

Jezus. Wat is de exit strategie?

• 15 Mei 2012 - 14:16

Nicole:

Jullie zitten echt in de grote wereld. Lekker spannend allemaal. Inmiddels mag je wel weer eens naar huis komen. Hier in V-city is het steady en rustig. Doe voorzichtig de laatste periode en wacht tot dat ik naar Schiphol kan komen.